13-11-2018
 
 
 
  :: Ana Menü
 
 
Son Eklenenler
 
Duyurular
AKIL IÇIN YOL BIRDIR

(THERE IS but
ONE WAY for REASON)
       
(linkleri SAG TIKLAYIN
                                 lütfen)





































 
Önerdigimiz sayfalar:
M. SAID ÇEKMEG?L 
anisina
https://www.facebook.com/
groups/35152852543/?mul
ti_permalinks=1015385
0899667544&notif_t=grou
p_highlights&notif_id=147
2405452361090




Nuri BiRTEK
                karde?imizin
(facebook sayfas?ndan 
              ilginç tespitler)
https://www.facebook.
com/nuri.birtek




Raci DURCAN
                  karde?imizin
(facebook sayfas?ndan
             ilginç tahliller)
https://www.facebook.com
/raci.durcan?fref=ts



Mesut TORAMAN
                   karde?imizin
(facebook sayfas?ndan
dikkate de?er görüntüler)
https://www.facebook.
com/mesut.toraman.52









M. Selami Çekmegil 
                          kimdir!









    ____________________
BU SITE
    Selami ÇEKMEG?L’in
Yegenleri:
    Melike TANBERK ve 
    Fatih ZEYVELI'nin
 beyaz.net ekibi ile birlikte
      M.Said ÇEKMEGIL 
  an?sina ARMAGANIDIR!  


   Anasayfa
BİR SİNEK BİLE YARATAMAZLAR AMA&" PDF Yazdır E-Posta
Kullanıcı Oylama: / 7
KötüÇok iyi 
Yazar M. Selami ÇEKMEGİL - (Çoban Tefsiri'nden)   
18-08-2008

"...BİR SİNEK BİLE YARATAMAZLAR AMA…"

                                                                             M.   Selami ÇEKMEGİL

Yaratıkların hangisi en yükseği, hangisi en düşüğüdür? Bu soruyu bizim algılama yeteneğimizi dikkate alarak soruyorum. Bir sivrisinekle bir fili kıyaslasanız, hangisi daha muhteşem bir dizayn oluşturur? 1 X 1 m. boyutunda bir "AGA Radyo" mu daha çarpıcıdır, yoksa bir "mikro çips" mi? Tabii bunun cevabını insanın ihata seviyesiyle yorumlamak gerekiyor.

"Şüphesiz ki, Allah'ı bırakıp da taptığınız şeyler bir sinek bile yaratamaz" denildiğinde, sineği küçük görüp filin ihtişamı altında ezilen idrak, "Allah bu basit şeyi mi misal (örnek) verirmiş" diye küçümseyen bir havaya girebilir. Düşünmez ki, bir filin hortumuyla vuracağı
ezici bir darbeden kaçması mümkün olduğu halde, fili ehlileştirip hayvanat bahçelerinde kafeslere hapsedip dizginleyebildiği halde, sineğe bunu yapamaz ve bir sivrisineğin burnuna bulaştıracağı bir mikrobun vereceği ıstırabı engelleyemez. Kara sineği ilaçlamayala belli yörelerde imha edebilse de yerine küçücük üvezlerin ürememesinin ya da sürpriz bir kene tehdidine maruz kalmayacağının garantisini veremez...

Acaba kocaman filin cüssesi içine yerleştirilen iç organları mı daha mucizevidir, yoksa sivrisineğin, hadi onu da geç, bir mikro organizmanın o milimetrik bünyesine yerleştirilen eş fonksiyonlu iç organları mı; hangisi?..

Ama küçük ve zavallı beyinler idrak etmek istemese de, Allah -rahmetine ulaştıracağı kullarını uyarmak için- küçücük bir sivrisineği dahi misal vermekten kaçınmaz, ve der ki: "Şüphesiz ki Allah'ı bırakıp da taptığınız şeyler bir sinek bile yaratamazlar. Hepsi bunun için bir yere toplanmış olsalar dahi, şayet sinek onlardan bir şey kapsa, bunu ondan geri de alamazlar." Ve küçük beyinler idrak etmezler ki, "İsteyen de aciz, istenen de"...

Nitekim Allah'tan başka veli (sahip, tanrı) edinenlerin (onlardan koruma bekleyenlerin) durumunun, güvenliğini yuvasında oluşturan örümcekle tarifi de, o zavallı konumun anlaşılması içindir. Diyor ki Allah-ü Azimüşşan Kur'anı Kerimde mealen: "Allah'tan başka veli edinenler, kendilerine yuva yapan örümcek gibidirler.Halbu ki, bilmiş olsalar evlerin en çürüğü örümcek yuvasıdır."

Allah bu misallerle, aklını çalıştırıp rahmetine layık olacak üstün nitelikli kullarını diğerlerinden ayırmak üzere -benim gibi çoban düzeyinde bir bilgi ve kültür sahibi kimsenin dahi anlayabileceği- ipuçları lutfediyor tüm insanlığa. Ama insanlar içinde fıtratına (iç duygularına, tabii eğilimlerine ve yaratılışına) ihanet edenler ona ters düşenler, böylesi uyarmaları küçük göstererek:  "Allah böyle küçük şeyleri örnek göstermekle ne demek istiyor?" diye mesajın büyüklüğünü gizlemek istiyorlar. Bilmiyorlar ki, işleyen bir zeka, bu küçücük dedikleri muhteşem örneklerde hayatın gerçek anlamına bir yol bularak Allah'a yönelir; sineksi putlara tapınmaktan kurtularak onura kavuşurlar. Bunun, kendilerini var eden yüce Allah'tan gelen bir gerçek olduğunu idrak ederler…

En basit bir olayın dahi, bazılarının bahtını açıp bazılarınınkini kararttığını az mı görmüşüz... Ama bu husustaki baht şansa bağlı bir talih oyunu değil, liyakate dayalı bir kesb, bir kazanç meselesidir. Allah bu nevi, her gün göz önünde duran en basit gerçekleri dahi görmek istemeyen, idrak zaaflarından utanç duymayanların dışındakileri saptırmaz; bunu düşünmüyorlar...

Nitekim, böylesi ayıptan utanmazların niteliklerini çok kez görür dururuz biz. Onlar, Allah'ın kendilerine doğuştan verdiği bazı meziyetleri dahi iptale yönelirler. Doğuştanlıklarına, tabiatlarının gösterdiği iyi istikametlere arka dönerler de dogmalara saplanırlar. Allah'ın halk ettiği üstün vasıflarını koruyacak yerde, onları kötüyle değiştirirler. Erkek iken kadın gibi, kadın iken erkek gibi davranmaya özenirler; tabiatın düzenini alt üst etmeye heveslenirler. Allah'ın -birleşerek kendi iradeleriyle iyilik yolunda ilerlemelerini murat ettiği- adaleti benimsemesini istediği insanlığa fesat tohumları eker, yeryüzünde hep bozgun çıkarırlar. Muhitlerine iyilik ve alaka göstermeleri gerekirken, onlarla teması keser münzevileşirler; miskinleşir, edepsizleşirler. Allah'ın kendilerine bahşettiği tabii yeteneklerini birleştirip bütünleştirerek eserler meydana getirecek yerde bunlar arasındaki toplumsal tesanüdü keser, yok eder, iptal ederler. Heva ve hevesleriyle ilahi düzeni, bile bile bozmaya yönelirler. İnsan oluşun, insanlığın içinde mündemiç bağları, taahhütleri dikkate almaz, diğer insanlara verdikleri kesin sözlerinden dahi dönmekten utanmazlar ve dönerler. Çevreyi kirletirler...

İşte bunlardır Allah'ın cezasına layık olanlar, bunlardır husrana uğrayanlar. Bunlardır kendikendilerine zarar ve ziyan verenler.

Allah önceden haber veriyor; tabii, işitenlere...

bkz.:
Kur'an/26-27: "Şüphesiz ki Allah, sivrisineği ve ondan üstününü misal vermekten kaçınmaz. İman edenler bunun Rablerinden gelen bir hak olduğunu bilirler. Kafirlerse, 'Allah bu misal ile ne murad etmiştir?' derler. O misal ile Allah birçoklarını saptırır; birçoklarını da yola getirir. Ama onunla ancak fasıkları (günahı ilke edinenleri) saptırır.
"O fasıklar ki, Allah'a verdikleri sözü sağlama bağladıktan sonra bozarlar Ve Allah'ın birleştirilmesini emir buyurduğu şeyi ayrıştırırlar; yeryüzünde bozgunculuk yaparlar. İşte bunlar zarara uğrayanların ta kendileridir."

M. Selami ÇEKMEGİL (Çoban Tesiri'nden)

An english version of the Text


"...EN YEDRİBE MESELEN"
Which is the highest and which is the lowest among the creatures? I put this question by taking our ability of comprehension into account. If you compare an elephant with a gnat, which of these possess a magnificent design? Is a square meter flat screen television or a microchip more impressive? Of course, the interpretations of the answers of these questions depend on the level of human comprehension.


When it is said," No doubt, the ones you worship leaving Allah can not create even a fly " those who are being overwhelmed by the magnificence of the elephant and looked down on the fly said: " Is Allah given this simple thing as a parable?" They do not think that while they can protect themselves from the elephant's powerful trunk, trained them and keep them under control in zoos but they can not do this to flies. They can not easily prevent a mosquito's infectious bite, which may cause great harm. It may be possible to keep houseflies under control by spraying insecticides but, they can not eradicate the other smaller flies. Are the organs in a huge elephant more miraculous than the mechanism in a microorganism which performs vital functions? Which one?


Although, the little and pitiful minds may not want to comprehend but Allah does not abstain to give a parable about a mosquito to warn those who seek for His mercy and say: " No doubt, the ones you worship leaving Allah can not create even a fly, even if they all come together for this reason. If the fly caches something from them, they can not get this back from it." These little minds do not comprehend that " The one who wants and the one who wanted from are both helpless".


As a matter of fact the situation of those who seeks protection from others, rather than Allah is described as similar to that of the spider which makes a nest with the web. And Allah says" Those who choose others as their guardians rather than Allah, are similar to that spider which makes a nest. But they should have known that, among the houses, the most useless one is the spider's nest".


With these samples Allah, kindly provides clues for the human-even a layman like me can understand- in distinguishing those using his head, with high quality that deserves His mercy from the others. But some who betray their creation and go against their natural inclination, to undervalue these warnings will say: "What does Allah means by giving these small things as parables? And they try to cover the enormity of the message. They do not know that a functioning intellect can find a away from these -considered to be small by them, in fact they are magnificent samples- to the real meaning of life and lead them to go towards Allah. And by escaping from worshipping idols they are honoured. They comprehend that this is a reality from their creator Allah. Have we not seen every so often that a simple event brings good fortune to some and bad luck to others. But in this case destiny is not a game of luck but dependent upon merits. They do not think that Allah will not cause to go astray those who are separate from the people who do not want to see the reality in front of them and do not fill ashamed from their weakness of comprehension.


However, we always see the characteristics of these shameless individuals. They even try to annul some of the virtues that God gave them at birth. They turn their back to their good natural direction and they become fixed to dogmas. Instead of protecting the good qualities that God gave them, they change them to the bad ones. They imitate women while they are men and they imitate man while they are women. They desire the natural order be upside down. They sow the seeds of mischief among people spread defeatism while God's wishes for people to adopt justice, to unite and progress on the path of goodness. Instead of showing interest and doing goodness to their community, they cut their ties with it and they become reclusive, indolent and ill mannered. Instead of combining all the natural ability God endowed on them to create monuments, they cut off the social solidarity between them. They desire to spoil the divine order. They do not take in to account the human relationship; human obligations and they do not hesitate to retract from their promises to others. They pollute the environment.


These are the ones deserve God's punishment, these are the ones will be disappointed, These are the real losers.

Allah let us know ahead, of course to those who listen.


 
M. Selami ÇEKMEGİL - İng. Çev. Vakkas TEKİN

M. S. Çekmegil- Vakkas TEKİN

Yorum

Sadece kayıtlı kullanıcılar yorum yazabilirler.
Lütfen hesabınıza giriş yapınız veya kayıt olunuz.

Powered by AkoComment 2.0!

Son Güncelleme ( 24-08-2008 )
< Önceki   Sonraki >


Advertisement

Anket
Kullanıcı Girişi
Kimler Çevrimiçi
Şuan 145 misafir çevrimiçi
Ziyaretçi Sayısı
36617365 Ziyaretçi
 
www.beyaz.net