19-04-2024
 
 
 
  :: Ana Menü
 
 
 
Duyurular
AKIL IÇIN YOL BIRDIR

(THERE IS but
ONE WAY for REASON)
       
(linkleri SAG TIKLAYIN
                                 lütfen)

Sn.Soner YALÇIN'dan 
dikkate deÄŸer bir yazı: 
Edebiyatla 
               AhmaklaÅŸtırma
https://www.sozcu.com.tr/
2021/yazarlar/soner-yalcin
/edebiyatla-ahmaklastirma
-6335565/
 


Önerdigimiz sayfalar:
M. SAID ÇEKMEG?L 
anisina
https://www.facebook.com/
groups/35152852543/?mul
ti_permalinks=1015385
0899667544&notif_t=grou
p_highlights&notif_id=147
2405452361090




Nuri BiRTEK
                kardeÅŸimizin
(facebook sayfasından 
              ilginç tespitler)
https://www.facebook.
com/nuri.birtek




Raci DURCAN
                  kardeÅŸimizin
(facebook sayfasından
             ilginç tahliller)
https://www.facebook.com
/raci.durcan?fref=ts



Mesut TORAMAN
                   karde?imizin
(facebook sayfas?ndan
dikkate de?er görüntüler)
https://www.facebook.
com/mesut.toraman.52









M. Selami Çekmegil 
                          kimdir!









    ____________________
BU SITE
    Selami ÇEKMEG?L’in
Yegenleri:
    Melike TANBERK ve 
    Fatih ZEYVELI'nin
 beyaz.net ekibi ile birlikte
      M.Said ÇEKMEGIL 
  an?sina ARMAGANIDIR!  


   Anasayfa
BİR HİTABE PDF Yazdır E-Posta
Kullanıcı Oylama: / 24
KötüÇok iyi 
Yazar Hz. Ali bn. Ebi Talip (r.a.)- Bahattin BÄ°LHAN   
29-08-2006
 
 Müslüman insanın temel ölçüsü olan vahym bir bölümü, ÅŸüphesiz ki, sünnet – i seniyyedir. Her Müslüman için Allah Resulünün ( a.s. ), << din babında >> bütün tebliÄŸleri baÄŸlayıcıdır. Bu yüce tebliÄŸ ve beyanları olduÄŸu gibi muhafaza etmek için eslaf – ı kiram, mümkün olan bütün itinayı göstermiÅŸler ise de, türlü nedenlerle hakkı batıla karıştıranlar da, her devirde buluna gelmiÅŸlerdir.Uydurma hadisler, birbirini tutmayan rivayetler zaman zaman belirmiÅŸ, Hz. Ali (r.a.)ın hilafeti zamanında da günün konusu haline gelmiÅŸtir. Bu yüzden yüce Halife, tercemesini sunduÄŸumuz hitabeyi yapmıştır
Müslümanlar Ä°çin Hiçbirzaman Önemini Kaybetmeyecek Uyarıcı :

BÄ°R HÄ°TABE
Hitabe:
Hz. Ali bn. Ebi Talip (r.a.)
              Tercüme:
Bahaeddin BÄ°LHAN 
   Åžüphesiz insanlar arasında hak olduÄŸu gibi batıl, doÄŸru olduÄŸu gibi yalan, nasih olduÄŸu gibi mensuh da vardır. Bunun gibi, hükmü umumi olduÄŸu gibi, özellik ifade eden emirler, muhkem olduÄŸu gibi müteÅŸabih ve ezberlenip zaptolunan (Hadis) ler olduÄŸu gibi, iyice ezberlenmeyip vehme dayanan rivayetler de vardır.)  Resulullah (S.A.S.) zamanında bile O’nun adına yalan uydurup
söyleyenler oldu. O kadar ki, Allah Resulü (S.A.S.) kalkıp ÅŸu hitabede bulunmuÅŸtu. << KÄ°M KASDEN BENÄ°M ADIMA YALAN SÖYLERSE, CEHENNEMDEKÄ° YERÄ°NE HAZIRLANSIN>>…
 
    Sana hadisle gelenler (hadis rivayet edenler) dört sınıftır, bunların beÅŸincileri yoktur :

    Birincisi : münafıktır, iman izhar eder, Müslüman deÄŸil iken, Müslüman görünür. Günaha vebale hiç aldırmaz. Kasten yalan uydurup Resulüne isnadda bulunur. Ä°nsanlar, ÅŸayet bunun yalancı ve münafık olduÄŸunu bilselerdi, rivayetini dinlemez, sözünü tasdik etmezlerdi. Halbuki halk, bunlara ( sahabidir Resulullah’ı gördü, O’nu dinledi ve O’ndan ilim aldı) diyerek böylesinin sözünü kabul ediyorlar. Gerçek ÅŸu ki, senin de okuduÄŸun gibi, Allah (c.c.) münafıkların durumunu haber vermiÅŸ ve onların vasfını beyan buyurmuÅŸtur. Bunlar, Resulullah (S.A.S) in vefatından sonra sapık önderlere ve ateÅŸ davetçilerine yaptıkları yalan ve iftiradan yararlanarak yaklaÅŸtılar. Her iÅŸte  bunların direktifine girerek, bunların insanlara hükmetmesini temin ettiler. Bu iÅŸbirliÄŸi sayesinde, dünya nimetlerini beraber yediler. Allah (c.c.) nun siyanetine mahzar olan insanlardan baÅŸkası daima yöneticilerden ve dünyadan yana olurlar. Ä°ÅŸte dördün birincisi bunlar (münafıklar) dır.    

    Ä°kincisi: Resulullah (S.A.S) den dinlendiÄŸini, O’nun huzurunda ezberlemeyen kimsedir. Bu, kasden yalan söylememekle beraber, yanılgısını doÄŸru sanarak bununla amel etmekte, hatalı vehmini baÅŸkalarına da anlatmakta ve << bunu Resulullah’dan iÅŸittim>> demektir. Ä°nsanlar, bunların gerçeÄŸi deÄŸil, kendi vehmini söylemekte olduÄŸunu bilselerdi, rivayetlerini kabul etmez ve haliyle onu terk ederlerdi. 

     Üçüncüsü: Resulullah (S.A.S. in bir ÅŸeyi emrettiÄŸini duymuÅŸ, sonra da ondan neyhettiÄŸinden habersiz. Bu durumda adam, mensuh olanı ezberlemiÅŸ, ama nasihi hiç bilmemekte. Bunun mensuh olduÄŸunu ( hükmünün kaldırıldığını ) bilseydi, peÅŸine düÅŸmeyecekti, insanlar bu mensuhu iÅŸittikleri zaman farkında olsalardı ( mensuh olduÄŸunun farkında olsalardı ) onlar da bunu bırakacaklardı.  

     Dördüncüsü: Allah ve Resulü adına yalan söylemez, Allah’ dan korktuÄŸu ve Resulullah’ a saygısı olduÄŸu için yalandan nefret eder, tahminle hareket etmez. Bu kimse, Resulullah’ dan dinlediÄŸini O’nun huzurunda ezberlemiÅŸtir. Bununla beraber, nasih olanı ezberleyerek onunla amel etmiÅŸ, mensuh olanı da zaptedip ondan sakınmıştı. Bu zat, hükmü özel olan ile genellik ifade edeni ayırt eder, her ÅŸey yerli yerine koyar, muhkem ile müteÅŸabihi tanır. (Ancak): 

     Resullah (S.A.S.)in sözleri iki kısım idi : ( hüküm bakımından ) özellik ifade eden sözler, bir de genellik ifade eden sözler. Bazen O’nu dinleyenler, Allah ve Resulünün neyi kastettiÄŸini anlamıyorlardı. (Bazen) dinleyici sözü ezberler, ama maksat ve anlamını öÄŸrenmeden baÅŸka bir manaya onu tevcih ettiÄŸi olurdu. Resulullah (S.A.S) in bütün ashabı, O’ndan mesele sorar ve ilim ister deÄŸildi. Hatta çoÄŸu isterdi ki, bedeviler ve yabancılar gelip Resulullah’dan bir mesele sorsunlar da cevabını kendileri de duymuÅŸ olsunlar. Böyle bir hadis ile muhakkak onu Peygamberden sorar ve cevabını ezberlerdim. Ä°ÅŸte bu gün insanların ihtilafa düÅŸmelerinin ve rivayette anlaÅŸamamalarının sebepleri bunlardır…

Kaynak:
Nehc’ul BelaÄŸa c: 2, sa: 210-213
1965 Beyrut Baskısı 
Kriter, Mart 77, s.11
    

Yorum

Sadece kayıtlı kullanıcılar yorum yazabilirler.
Lütfen hesabınıza giriş yapınız veya kayıt olunuz.

Powered by AkoComment 2.0!

Son Güncelleme ( 22-08-2010 )
< Önceki   Sonraki >


Advertisement

Kullanıcı Girişi
Ziyaretçi Sayısı
111277233 Ziyaretçi
 
www.beyaz.net