04-12-2022
 
 
 
  :: Ana Menü
 
 
 
Duyurular
AKIL IÇIN YOL BIRDIR

(THERE IS but
ONE WAY for REASON)
       
(linkleri SAG TIKLAYIN
                                 lütfen)

Sn.Soner YALÇIN'dan 
dikkate değer bir yazı: 
Edebiyatla 
               Ahmaklaştırma
https://www.sozcu.com.tr/
2021/yazarlar/soner-yalcin
/edebiyatla-ahmaklastirma
-6335565/
 


Önerdigimiz sayfalar:
M. SAID ÇEKMEG?L 
anisina
https://www.facebook.com/
groups/35152852543/?mul
ti_permalinks=1015385
0899667544&notif_t=grou
p_highlights&notif_id=147
2405452361090




Nuri BiRTEK
                kardeşimizin
(facebook sayfasından 
              ilginç tespitler)
https://www.facebook.
com/nuri.birtek




Raci DURCAN
                  kardeşimizin
(facebook sayfasından
             ilginç tahliller)
https://www.facebook.com
/raci.durcan?fref=ts



Mesut TORAMAN
                   karde?imizin
(facebook sayfas?ndan
dikkate de?er görüntüler)
https://www.facebook.
com/mesut.toraman.52









M. Selami Çekmegil 
                          kimdir!









    ____________________
BU SITE
    Selami ÇEKMEG?L’in
Yegenleri:
    Melike TANBERK ve 
    Fatih ZEYVELI'nin
 beyaz.net ekibi ile birlikte
      M.Said ÇEKMEGIL 
  an?sina ARMAGANIDIR!  


   Anasayfa arrow Güncel Yazılar arrow Şehid olmak mı şahid olmak mı
Şehid olmak mı şahid olmak mı PDF Yazdır E-Posta
Kullanıcı Oylama: / 1
KötüÇok iyi 
Yazar Necati Çetin ÖNAL   
29-12-2012

Şehid olmak mı şahid olmak mı

                                          Necati Çetin ÖNAL
            Erdemli bir insanın ardından şehadeti konuşmak....
Muhterem ağabeğim Erdem Şentürk "Necati neden yazmıyorsun" derdi. Selami abi de aynını dedi.... Taziye oturumunda Erdem ağabeği konuştuk. Erdem ağabeğin birçok meziyetinden bahisle onun yazma hasletinden bahis açılınca, ben de Erdem ağabeğimi Selami ağabeğimi hatta çok daha önceleri hocam fikir ustam Said Çekmegil ağabeğimi dinledim;yazmaya koyuldum.

   Selam olsun rahmet olsun Said ağabeğime ve Erdem ağabeğime...
  
     Ardından fikir kulübü usulu ile- şehid kimlere denir – i konuşuyorduk. Ben zaten bu konu üzerine daha evvel biraz zihnimi zorlamış ve şehadet kavramı üzerinde bir yanlış anlamanın, bir mana kaymasının sanki varlığını tespit etmiştim. Çünkü ‘Allah yolunda öldürülenlere ölüler demeyin; hayır onlar diridirler. Ancak siz bunu bilmezsiniz.’2/154. diye meallendirilen ayette zaten şehid veya şahid kavramları geçmiyordu.

            Müşrikler, hakikatı örtenler, ehli dünya, bu yaşanan hayattan başka bir hayatın olmadığını vehmeden, Allah yolunda canlarını verenlerin boş yere ölüp gittiklerini yayıyorlardı. Böyle bir propaganda içindeydiler. Bu ayet onlara tokat atar gibi, onların ölmediklerini, diri olduklarını haber veriyordu. Allah yolunda savaşıp ölenlerin –kendi dar hevalarıyla hükmederek, savaşta ölen müminlerin yok ulup gittikleri- propağandasını yayanlara hitaptı bu. Onlar sizin anladığınız biçimde ölüp yok olmadılar onlar varlar yaşarlar, yaşıyacaklar ve izansız müşriklerin bilemiyecekleri biçimde mükafatlandırılacağı bildirilmektedir sanki o ayette... Allah yolunda ölenlerin diri olduklarını, onlara vaat edilen mükafatın geleceğini, iman edenler zaten bilir... Burada muhatap müşriklerdir. Buraya kadar bu ayet-i kerimede şehidlik veya şahitlik etmek ile ilgili bir kavram kuranı kerimde zikredilmez. Ancak elbetteki bu ayetin tefsirlerinde Allah yolunda ölenlerin şehid veya şahid oldukları çoğu tefsirlerde izah edilmiştir. Bazı hadisilerde de bunlara işaretlerler vardır. Şimdi buradan hareket ile kıtalde öldürülenlerin dışında kimsenin şehid veya şahidler olamıyacağını kim söyleyebilir. Eğer kur’an a bakmaz ezbere konuşurlarsa kur‘anın işaret ettiği şahidleri ve şehitleri göremiyeceklerdir. Biraz zahmet eder ararlarsa asıl  Allah yolunda dirilip insanların dirilmesine vesile olanlara Kur'anın şehidler ve şahitler denilebileceğinin işaretlerini bulurlar. Bu ezberlerin ancak kuran araştırılması ile bozulması mümkündür.

      “Allahtan başka ilah olmadığına Allah şahiddir. Melekler , hak ve adalet sahibi ilim sahipleri de şahittir. O (rabbul alemin) aziz ve hakimdir.3/18.
                 Hatta ona vardıklarında aleyhlerine kulakları gözleri ve derileri şehadet eder, neler yapıyorlarsa.41/20
                 Muhakkak ki bu hatırlatmada kalbi(mühürlenmemiş olan)için ve şahid olarak kulak veren için bir uyarı vardır. 50/37
                   ……..Resul size şahit olsun sizler de (bütün bir yer yüzünde) tüm insanlar üzerine şahitler olunuz………22/78

                Yukardaki ayetikerimelerden ilkinde kuran ifadesiyle aynen şehid kavramı geçer. İkinci ayetde de aynen şehit kavramı geçer.Üçüncü ayetde de şehid kavramı aynen geçer. Dördüncü ayetde de (şüheda) yani çoğul şehidler olarak geçer.
                 Yalnız hep misal olarak zikrettiğimiz ve şehitler için aldığımız bakara 154 üncü ayaetde hiçbir şekilde şehid veya şahid kavramlarına rastlıyamazsınız.

                  Peki şimdi nasıl diyebiliriz ki şu mevzide ölenler şehittir de bu mevzide ölenler şehit değildir. Şehidin ve şahitlerin nasıl olabileceği şehit nasıl olunacağını zahmet edip biraz ararsak kuranda ifadesini bulacağız.
                   Şu ifadeye çok dikkat kesilmemiz gerek fikrimce. İnsanlar üzerine şehidler veya şahitler olun, diyor yukardaki ayet. Eğer müminler yer yüzünde bütün bir insanlığa  şahitlik etmezler ise fitne daha kolay kaplayacaktır. Sanki Rabbul alemin bütün insanlığın sorumluluğunu bize yüklemiş gibidir. O halde Allah yolunda şahid veya şehid olmak istiyenin hedefi şu kavim veya bu kabile değil bütün bir yer yüzü olmalıdır.

                 İlk belirttiğim ayette Allahın, meleklerin ve "ilim de yakin sahipleri"nin Allahtan başka ilah olmadığına şahitlik veya şehid olabilme kuralının konulduğuna rastlarız. Kur ‘an ifadesi ile ulul ilim nasıl anlaşılmalıdır. Geleneksel anlayışla uydum kalabalığa hesabıyla Müslüman olduğu zehabına aldanmayıp sorgulayarak, arayarak, fikir çileleri çekerek alın teri dökerek teslim olabilmektir... Allah mücahede edenlere yollarını açacağını vaat etmektedir. Belki bu yolla şehidliğe veya şahitliğe mustahak olunabilir...

              Kanaatimce Aliyalar, Afganiler, Akifler, Abduhlar, Saidler, Kutuplar ve daha niceleri (bunları sadece yakın tarih için söylüyorum) belki Allah yolunda şahidlik yapmışlar ve halen açtıkları çığırlarla şahitlikleri devam etmektedir. Doğrusunu rabbul Alemin bilir. Vesselam.
                                                                                                Necati Çetin Önal-29/12/12  BURSA
                   
     (Not: Fıkhi irdelemeler içeren bu yazı hakkında doğru düşünce rehberimiz Bahattin Bilhan hocamızın görüş ve  uyarılarını bekliyoruz... Editör)
                                                                                                    

Yorum

Sadece kayıtlı kullanıcılar yorum yazabilirler.
Lütfen hesabınıza giriş yapınız veya kayıt olunuz.

Powered by AkoComment 2.0!

Son Güncelleme ( 31-12-2012 )
< Önceki   Sonraki >


Advertisement

Kullanıcı Girişi
Ziyaretçi Sayısı
90945031 Ziyaretçi
 
www.beyaz.net