"...BÄ°R SÄ°NEK BÄ°LE YARATAMAZLAR AMA…"
M. Selami ÇEKMEGÄ°L
Yaratıkların hangisi en yükseÄŸi, hangisi en düÅŸüÄŸüdür? Bu soruyu bizim algılama yeteneÄŸimizi dikkate alarak soruyorum. Bir sivrisinekle bir fili kıyaslasanız, hangisi daha muhteÅŸem bir dizayn oluÅŸturur? 1 X 1 m. boyutunda bir "AGA Radyo" mu daha çarpıcıdır, yoksa bir "mikro çips" mi? Tabii bunun cevabını insanın ihata seviyesiyle yorumlamak gerekiyor.
"Åžüphesiz ki, Allah'ı bırakıp da taptığınız ÅŸeyler bir sinek bile yaratamaz" denildiÄŸinde, sineÄŸi küçük görüp filin ihtiÅŸamı altında ezilen idrak, "Allah bu basit ÅŸeyi mi misal (örnek) verirmiÅŸ" diye küçümseyen bir havaya girebilir. DüÅŸünmez ki, bir filin hortumuyla vuracağı
ezici bir darbeden kaçması mümkün olduÄŸu halde, fili ehlileÅŸtirip hayvanat bahçelerinde kafeslere hapsedip dizginleyebildiÄŸi halde, sineÄŸe bunu yapamaz ve bir sivrisineÄŸin burnuna bulaÅŸtıracağı bir mikrobun vereceÄŸi ıstırabı engelleyemez. Kara sineÄŸi ilaçlamayala belli yörelerde imha edebilse de yerine küçücük üvezlerin ürememesinin ya da sürpriz bir kene tehdidine maruz kalmayacağının garantisini veremez...
Acaba kocaman filin cüssesi içine yerleÅŸtirilen iç organları mı daha mucizevidir, yoksa sivrisineÄŸin, hadi onu da geç, bir mikro organizmanın o milimetrik bünyesine yerleÅŸtirilen eÅŸ fonksiyonlu iç organları mı; hangisi?..
Ama küçük ve zavallı beyinler idrak etmek istemese de, Allah -rahmetine ulaÅŸtıracağı kullarını uyarmak için- küçücük bir sivrisineÄŸi dahi misal vermekten kaçınmaz, ve der ki: "Åžüphesiz ki Allah'ı bırakıp da taptığınız ÅŸeyler bir sinek bile yaratamazlar. Hepsi bunun için bir yere toplanmış olsalar dahi, ÅŸayet sinek onlardan bir ÅŸey kapsa, bunu ondan geri de alamazlar." Ve küçük beyinler idrak etmezler ki, "Ä°steyen de aciz, istenen de"...
Nitekim Allah'tan baÅŸka veli (sahip, tanrı) edinenlerin (onlardan koruma bekleyenlerin) durumunun, güvenliÄŸini yuvasında oluÅŸturan örümcekle tarifi de, o zavallı konumun anlaşılması içindir. Diyor ki Allah-ü AzimüÅŸÅŸan Kur'anı Kerimde mealen: "Allah'tan baÅŸka veli edinenler, kendilerine yuva yapan örümcek gibidirler.Halbu ki, bilmiÅŸ olsalar evlerin en çürüÄŸü örümcek yuvasıdır."
Allah bu misallerle, aklını çalıştırıp rahmetine layık olacak üstün nitelikli kullarını diÄŸerlerinden ayırmak üzere -benim gibi çoban düzeyinde bir bilgi ve kültür sahibi kimsenin dahi anlayabileceÄŸi- ipuçları lutfediyor tüm insanlığa. Ama insanlar içinde fıtratına (iç duygularına, tabii eÄŸilimlerine ve yaratılışına) ihanet edenler ona ters düÅŸenler, böylesi uyarmaları küçük göstererek: "Allah böyle küçük ÅŸeyleri örnek göstermekle ne demek istiyor?" diye mesajın büyüklüÄŸünü gizlemek istiyorlar. Bilmiyorlar ki, iÅŸleyen bir zeka, bu küçücük dedikleri muhteÅŸem örneklerde hayatın gerçek anlamına bir yol bularak Allah'a yönelir; sineksi putlara tapınmaktan kurtularak onura kavuÅŸurlar. Bunun, kendilerini var eden yüce Allah'tan gelen bir gerçek olduÄŸunu idrak ederler… En basit bir olayın dahi, bazılarının bahtını açıp bazılarınınkini kararttığını az mı görmüÅŸüz... Ama bu husustaki baht ÅŸansa baÄŸlı bir talih oyunu deÄŸil, liyakate dayalı bir kesb, bir kazanç meselesidir. Allah bu nevi, her gün göz önünde duran en basit gerçekleri dahi görmek istemeyen, idrak zaaflarından utanç duymayanların dışındakileri saptırmaz; bunu düÅŸünmüyorlar...
Nitekim, böylesi ayıptan utanmazların niteliklerini çok kez görür dururuz biz. Onlar, Allah'ın kendilerine doÄŸuÅŸtan verdiÄŸi bazı meziyetleri dahi iptale yönelirler. DoÄŸuÅŸtanlıklarına, tabiatlarının gösterdiÄŸi iyi istikametlere arka dönerler de dogmalara saplanırlar. Allah'ın halk ettiÄŸi üstün vasıflarını koruyacak yerde, onları kötüyle deÄŸiÅŸtirirler. Erkek iken kadın gibi, kadın iken erkek gibi davranmaya özenirler; tabiatın düzenini alt üst etmeye heveslenirler. Allah'ın -birleÅŸerek kendi iradeleriyle iyilik yolunda ilerlemelerini murat ettiÄŸi- adaleti benimsemesini istediÄŸi insanlığa fesat tohumları eker, yeryüzünde hep bozgun çıkarırlar. Muhitlerine iyilik ve alaka göstermeleri gerekirken, onlarla teması keser münzevileÅŸirler; miskinleÅŸir, edepsizleÅŸirler. Allah'ın kendilerine bahÅŸettiÄŸi tabii yeteneklerini birleÅŸtirip bütünleÅŸtirerek eserler meydana getirecek yerde bunlar arasındaki toplumsal tesanüdü keser, yok eder, iptal ederler. Heva ve hevesleriyle ilahi düzeni, bile bile bozmaya yönelirler. Ä°nsan oluÅŸun, insanlığın içinde mündemiç baÄŸları, taahhütleri dikkate almaz, diÄŸer insanlara verdikleri kesin sözlerinden dahi dönmekten utanmazlar ve dönerler. Çevreyi kirletirler...
İşte bunlardır Allah'ın cezasına layık olanlar, bunlardır husrana uğrayanlar. Bunlardır kendikendilerine zarar ve ziyan verenler.
Allah önceden haber veriyor; tabii, iÅŸitenlere...
bkz.: Kur'an/26-27: "Åžüphesiz ki Allah, sivrisineÄŸi ve ondan üstününü misal vermekten kaçınmaz. Ä°man edenler bunun Rablerinden gelen bir hak olduÄŸunu bilirler. Kafirlerse, 'Allah bu misal ile ne murad etmiÅŸtir?' derler. O misal ile Allah birçoklarını saptırır; birçoklarını da yola getirir. Ama onunla ancak fasıkları (günahı ilke edinenleri) saptırır. "O fasıklar ki, Allah'a verdikleri sözü saÄŸlama baÄŸladıktan sonra bozarlar Ve Allah'ın birleÅŸtirilmesini emir buyurduÄŸu ÅŸeyi ayrıştırırlar; yeryüzünde bozgunculuk yaparlar. Ä°ÅŸte bunlar zarara uÄŸrayanların ta kendileridir."
M. Selami ÇEKMEGÄ°L (Çoban Tesiri'nden)
An english version of the Text
"...EN YEDRÄ°BE MESELEN" Which is the highest and which is the lowest among the creatures? I put this question by taking our ability of comprehension into account. If you compare an elephant with a gnat, which of these possess a magnificent design? Is a square meter flat screen television or a microchip more impressive? Of course, the interpretations of the answers of these questions depend on the level of human comprehension.
When it is said," No doubt, the ones you worship leaving Allah can not create even a fly " those who are being overwhelmed by the magnificence of the elephant and looked down on the fly said: " Is Allah given this simple thing as a parable?" They do not think that while they can protect themselves from the elephant's powerful trunk, trained them and keep them under control in zoos but they can not do this to flies. They can not easily prevent a mosquito's infectious bite, which may cause great harm. It may be possible to keep houseflies under control by spraying insecticides but, they can not eradicate the other smaller flies. Are the organs in a huge elephant more miraculous than the mechanism in a microorganism which performs vital functions? Which one?
Although, the little and pitiful minds may not want to comprehend but Allah does not abstain to give a parable about a mosquito to warn those who seek for His mercy and say: " No doubt, the ones you worship leaving Allah can not create even a fly, even if they all come together for this reason. If the fly caches something from them, they can not get this back from it." These little minds do not comprehend that " The one who wants and the one who wanted from are both helpless".
As a matter of fact the situation of those who seeks protection from others, rather than Allah is described as similar to that of the spider which makes a nest with the web. And Allah says" Those who choose others as their guardians rather than Allah, are similar to that spider which makes a nest. But they should have known that, among the houses, the most useless one is the spider's nest".
With these samples Allah, kindly provides clues for the human-even a layman like me can understand- in distinguishing those using his head, with high quality that deserves His mercy from the others. But some who betray their creation and go against their natural inclination, to undervalue these warnings will say: "What does Allah means by giving these small things as parables? And they try to cover the enormity of the message. They do not know that a functioning intellect can find a away from these -considered to be small by them, in fact they are magnificent samples- to the real meaning of life and lead them to go towards Allah. And by escaping from worshipping idols they are honoured. They comprehend that this is a reality from their creator Allah. Have we not seen every so often that a simple event brings good fortune to some and bad luck to others. But in this case destiny is not a game of luck but dependent upon merits. They do not think that Allah will not cause to go astray those who are separate from the people who do not want to see the reality in front of them and do not fill ashamed from their weakness of comprehension.
However, we always see the characteristics of these shameless individuals. They even try to annul some of the virtues that God gave them at birth. They turn their back to their good natural direction and they become fixed to dogmas. Instead of protecting the good qualities that God gave them, they change them to the bad ones. They imitate women while they are men and they imitate man while they are women. They desire the natural order be upside down. They sow the seeds of mischief among people spread defeatism while God's wishes for people to adopt justice, to unite and progress on the path of goodness. Instead of showing interest and doing goodness to their community, they cut their ties with it and they become reclusive, indolent and ill mannered. Instead of combining all the natural ability God endowed on them to create monuments, they cut off the social solidarity between them. They desire to spoil the divine order. They do not take in to account the human relationship; human obligations and they do not hesitate to retract from their promises to others. They pollute the environment.
These are the ones deserve God's punishment, these are the ones will be disappointed, These are the real losers.
Allah let us know ahead, of course to those who listen.
M. Selami ÇEKMEGÄ°L - Ä°ng. Çev. Vakkas TEKÄ°N
| M. S. Çekmegil- Vakkas TEKÄ°N |
Sadece kayıtlı kullanıcılar yorum yazabilirler. Lütfen hesabınıza giriş yapınız veya kayıt olunuz. Powered by AkoComment 2.0! |