SEYYID KUTUBUN ÅžEHADETININ 42. YILI |
Yazar Dr. Sami GÖREN (Hukukçu)
|
31-08-2008 |
SEYYÄ°D KUTUB'UN ÅžAHADETÄ°NÄ°N 42. YILI
Dr. Sami GÖREN (Hukukçu)
"Mü'minlerden öyle adamlar vardır ki, Allah'a verdikleri söz e sadık kaldılar. Onlardan kimi (Allah yolunda ÅŸehid edilmek suretiyle) adağını yerine getirdi, kimi de (ÅŸehid olmayı) beklemektedir. (Ahidlerinde) hiçbir deÄŸiÅŸiklik yapmamışlardır" (Ahzab, 33/23)
Çağına ÅŸahitlikte öncü bir ÅŸahsiyet olan Seyyid Kutub, 1906 yılında Mısır'ın Asyut kasabasında dünyaya geldi. Ä°lk eÄŸitimini ailesinden alan Kutub, orta okul ve liseyi el-Ezher Üniversitesi'nde tamamladı. Daha sonra Kahire Üniversitesi'nin Darul Ulum fakültesine girdi ve 1933 yılında mezun olduÄŸu fakülteye öÄŸretim görevlisi olarak atandı.
Yorum yazınız (0 Yorum) |
Devamı...
|
|
Yazar Sabri KELEMEROÄžLU-kriter'den
|
29-08-2008 |
Çizgilerin Yankısı ![](http://tbn0.google.com/images?q=tbn:s9ZKRHXyERWcdM:http://www.moralhaber.net/fotogaleriler/83/foto/1.jpg)
Sabri KELEMEROÄžLU
Küssem yeni kadere Gitsem doÄŸduÄŸum yere Küçülebilir miyim?
Geçince o köprüyü Ä°çimdeki türküyü Söyleyebilir miyim?
Yorum yazınız (0 Yorum) |
Son Güncelleme ( 13-08-2009 )
|
Devamı...
|
|
Yazar Yakup Tufan
|
27-08-2008 |
Ramazan ve Sevgi Yakup Tufan Dinslaken, 24 Agustos 2008Allah’ın izni ve keremiye bir Ramazan’a daha kavuÅŸuldu. Ramazan, müslümanlar için büyük bir nimet ve aynı zamanda da büyük bir ganimettir. Ramazan rahmeti, bereketi, feyizi bol olan, bire bin ecir ve mükafaat verilen bir aydır. Gönüllerin ve ayların Sultanı Åžehr-i Ramazan, elbette büyük bir nimettir!
Bununla birlikte Ramazan; onbir ay boyunca ihmal edilen, günlük telaÅŸe ve meÅŸakkatlardan zaman ayırılamayan, muhakeme ve muhasebe yapılamayan bir çok alışkanlık ve huyu, yeniden enine boyuna ele almak için de yegane bir fırsattır. Ramazan müslümanın düzenine “çeki düzen”dir!
Yorum yazınız (0 Yorum) |
Son Güncelleme ( 30-08-2008 )
|
Devamı...
|
|
Yazar Sadi ÖZEN
|
27-08-2008 |
ÖZLEM
Sadi ÖZEN ![](http://tbn0.google.com/images?q=tbn:GTRmgceF7slX-M:http://vedatbulut.com/yahoo_site_admin/assets/images/IMG_2847.43125209_std.JPG)
Ayrılık hasreti kalbimi yakar Hüzün-ü hicranınla olduÄŸum zaman Melül mahzun gönlüm özlemle bakar Ä°nleyip te seni andığım zaman
Yorum yazınız (0 Yorum) |
Son Güncelleme ( 27-08-2008 )
|
Devamı...
|
|
Yazar Gülay GÖKTÜRK - BUGÜN GAZETESİ'NDEN
|
25-08-2008 |
Ya “başını aç” derse? Gülay GÖKTÜRK Yargıtay 2. Hukuk Dairesi, daha önce yerel mahkeme tarafından verilen kararı bozarak, kocanın karısına başını örtmesi için baskı yapmasını "sosyal ÅŸiddet" sayarak boÅŸanma sebebi saydı.
Adamın yaptığı baskıya neden sosyal ÅŸiddet dendiÄŸini anlayamadım. Ortada iki kiÅŸi var ve biri diÄŸerine bireysel baskı yapıyor; bu baskı psikolojik olabilir, ekonomik olabilir, hatta fiziksel olabilir ama sonuçta bireyseldir. Toplumu iÅŸin içine katmanın mantığı ne?
Yorum yazınız (0 Yorum) |
Son Güncelleme ( 25-08-2008 )
|
Devamı...
|
|
Elazığda Bir Sofi Bilge |
Yazar Bilal SÜRGEÇ
|
23-08-2008 |
Elazığ’da Bir Sofi Bilge Bilal SÜRGEÇ
Soru: mistik(tasavvuf)bir hayatı benimsemiÅŸsiniz, nedir mistik hayat? Sadi özen: Öncelikle nevi ÅŸahsına münhasır Ä°slam tasavvufuyla, doÄŸu ve batı dinlerindeki mistisizm maiyeti itibariyle benzerlikleri ve ayrılıkları nedir ve nelerdir? ‘mistisizm: Latince isim olup felsefi anlayışı, ilahi varlığı sezgi yoluyla kavrama ve ulaÅŸma, bu esasa dayanan görüÅŸ sırrîlik, sırrîye ‘tasavvuf’ karşılığı olarak da kullanılmaktadır.’ Büyük Türkçe Sözlük D. Mehmet. DoÄŸan Yorum yazınız (1 Yorum) |
Son Güncelleme ( 19-10-2008 )
|
Devamı...
|
|
YÃœCE YOLUN BERRAK YAPISI |
Yazar Ercan ARSLANER
|
27-08-2008 |
YÜCE YOLUN BERRAK YAPISI Ercan ARSLANER
Günümüz insanı dünyevi heves ve dertlerin peÅŸine takılmış gitmektedir. Bir yandan da teknolojinin getirdiÄŸi kolaylıklar ve renk cümbüÅŸü ile insanın gaibe uzanan yolu kesilmektedir. AÅŸağıdaki örnek davranış ise, yıllar önce Orta Asya ÅŸehirlerinden birinde geçer. Åžehir sakinlerinden biri uzakça yerleri görme hevesine düÅŸer. Sabahın erken saatlerinde fırından sıcak ekmek alıp yoluna devam edecektir. Ä°çerde oturan iki insan Ä°slam hukukuna ait bir konu üzerinde ileri dereceli bir tartışma yapmaktadır. Yorum yazınız (0 Yorum) |
Son Güncelleme ( 28-08-2008 )
|
Devamı...
|
|
göçerin ve şehirlinin dünyası: |
Yazar Necmeddin EVCÄ°
|
16-08-2008 |
göçerin ve ÅŸehirlinin dünyası: Necmeddin EVCÄ° ![](http://tbn0.google.com/images?q=tbn:7IfxvS64dCBGoM:http://www.ntvmsnbc.com/news/212019.jpg) Bir göçerin dünyası; gezip gördüÄŸü iklimler kadar geniÅŸ, deÄŸiÅŸken; tasavvuru, en azından aÅŸtığı engellerin daÄŸarcığında bıraktığı tecrübeler kadar zengin olmalıdır. Göçer, yaÅŸam tarzı itibariyle zaten tutucu olamaz. Fakat bu onların belli bir yaÅŸam ve insan algısına sahip olmadıkları anlamına gelmez. Ancak ÅŸehirlerde oluÅŸacak çoÄŸulcu bir yapı içinde geliÅŸebilen farklı düÅŸünce sistematiÄŸine veya felsefi söylemlere sahip deÄŸillerdir. Ama genel anlamda deÄŸiÅŸik motiflerle ifade edilen daha çok da sözlü gelenekle varlığını sürdüren kozmoloji ve mitolojileri vardı. Ayrıca bütün bunlara ilaveten
Yorum yazınız (0 Yorum) |
Son Güncelleme ( 16-08-2008 )
|
Devamı...
|
|
Yazar Dr.Sami GÖREN (Hukukçu)
|
22-08-2008 |
MEKDAV – MAHRUMLARLA EKONOMÄ°K KÜLTÜREL DAYANIÅžMA VAKFI Dr. Sami GÖREN (Hukukçu)
MEKDAV (Mahrumlarla Ekonomik Kültürel Dayanışma Vakfı) 1996’dan beri Özevler Mahallesi 45. Sokak No: 22/A Yenimahalle ANKARA adresinde faaliyet gösteren, faaliyet ve hizmetleri ile bir çok hayırlara vesile olan bir kuruluÅŸ. MEKDAV’ı tanıtmaya çalışacağız. MEKDAV BaÅŸkanı Sayın Süleyman ARSLANTAÅž’ın verdiÄŸi bilgileri Sizlerle paylaÅŸacağız.
Vakıf, fertlerin menkul ve gayrimenkul bir kıymeti, varlığı; harici hiçbir tesir, baskı, mecburiyet olmaksızın sırf kendi rıza, rey ve giriÅŸimi ile ÅŸahsi mülkiyetinden çıkarıp hayır ve hizmet amacıyla, yine kendileri tarafından tayin olunan hayır, ÅŸart ve hizmetlerin ifası için ebedi olarak tahsis etmesidir.
Yorum yazınız (0 Yorum) |
Devamı...
|
|
|
|
<< İlk < Önceki 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 Sonraki > Son >>
|
Sonuç 1651 - 1660 Toplam: 2067 |